Marsutmaning

Jag gillar att bocka av listor på saker som ska göras. Allt ifrån jobb, plugg och handlarlistor. Lite sjukligt egentligen men så är det. Nu ska jag, liksom min gamla gymnasiekompis Anna, ta tag i denna träningslista. Jag tränar rätt mycket redan nu, men som sagt, listor gör en (mig) glad!

v. 1
Prova en ny träningsform - det kan vara ett nytt gruppträningspass eller ett nytt sätt att träna på. Brukar du tex. promenera på löpbandet. Prova springa intervaller!
Börja varje morgon med 10 cykelcrunches, 10 armhävningar och 10 situps
Träna minst ett morgonpass - vill du gå en promenad? träna spinning 06.45? Go for it!
Träna minst 2 grupp-/gym-/promenadpass

v. 2
Prova ett nytt recept - Vill du baka något nytt bröd till frukosten på söndagen?
Kör ett långpass (minst 90 min) på tex. gymmet eller en promenad
Simma/Cykla/Promenera/Jogga - 10 km

v. 3
Kör ett pass yoga/pilates/bodybalance
Simma/Cykla/Promendera/Jogga - 15 km
Kör minst ett morgonpass
Snappa åt sig så mycket vardagsmotion du kan - gå tex. av en station tidigare från bussen, gå till tunnelbanan/arbetet/skolan istället för bussen
Träna minst 3 grupp-/gym-/promenadpass

v. 4
En kväll i veckan, ta hand om dig själv köp en ansiktsmask, fila fötterna, må bra och slappna av
Träna minst 4 grupp-/gym-/promenadpass
Gör minst 150 armhävningar (ca. 22 om dagen) - helst på tå!
Stå plankan i 30 minuter, varav 10 minuter på tå - ca. 4 (1,5 minut tå) minuter om dagen, gör det i etapper! Du behöver inte göra allt på en gång.


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för länken och kul att du fortfarande läser min lilla blogg :) Ja listor är ju toppen! Jag skriver en nästan varje morgon med saker som ska göras under dagen! Haha jag är sjuk! :) Men det höjer motivationen att bocka av.

2011-03-01 @ 18:25:52
URL: http://annaburman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0