Ovanlig sömnstörare

Efter 23.00 varje kväll börjar en liten fågel kvittra glatt utanför vårt sovrumsfönster. Det känns som att hon inte alls vet att vi är inne i december och att det nästan är mitt i natten. Jag föreställer mig att alla hennes kompisar har flyttat till varmare breddgrader och att hon missade avfärden. Hon är nog lite efterbliven, för hon fortsätter att låtsas som att det vore vår. Stackars lilla fågeltjejen. Hon vet inte hur mycket hennes glada kvitt-kvidde-vidde-vitt-vidde-vitt-vitt-vitt, stör mitt insomnande. 

Kommentarer
Postat av: Tina

Snart, snart får du komma upp till Norrland å jag lovar här kvittrar ingen pippi på natten!

Om vi skulle få ett riktigt norrsken kan det ju låta lite, men det är mest vackert å man kan krypa till kojs utan öronproppar!

2009-12-12 @ 09:25:27
Postat av: rebecka

är det kul att ha en blogg om majs? ;)

ne skojja bara :D



fin blogg!

2010-01-06 @ 21:05:08
URL: http://rebeckaasiurumaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0